Σάββατο 15 Αυγούστου 2020

Για ποιο λόγο οι Ένοπλες Δυνάμεις τιμούν την Παναγία ως Υπερμάχο Στρατηγό;

 

Ο Μήνας Αύγουστος είναι γνωστός και ως μήνας της Παναγίας γιατί στις δεκαπέντε του τιμάται με λαμπρότητα η Κοίμηση της Θεοτόκου. Το Ελληνορθόδοξο έθνος μας και οι ένοπλες δυνάμεις του, τιμούν την Θεοτόκο ως Υπερμάχο Στρατηγό.

Στις  15 Αυγούστου, τιμάται με λαμπρότητα η Κοίμηση της Θεοτόκου. Η ημέρα δηλαδή, κατά την οποία η Παναγία μας εγκατέλειψε, ως άνθρωπος, αυτή τη ζωή και ετάφη στη Γεσθημανή από τους Αγίους Αποστόλους.

Η λέξη κοίμηση χρησιμοποιείται στην εκκλησιαστική γλώσσα ως δηλωτική του θανάτου, όχι μόνο για τους αγίους αλλά για κάθε χριστιανό. Διότι, σύμφωνα με τη χριστιανική διδασκαλία που θεμελιώνεται στην Ανάσταση του Χριστού, ο θάνατος έχει νικηθεί και δεν έχει εξουσία επί των ανθρώπων…

Αν λοιπόν αυτά ισχύουν για κάθε πιστό, πολύ περισσότερο ισχύουν για τη Μητέρα του Θεού, η Κοίμηση της οποίας ονομάζεται στην υμνολογία και μετάσταση, δηλαδή μετακίνηση από ένα τόπο σε άλλο. Και πραγματικά, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο υμνογράφος, μετέστη προς την ζωήν μήτηρ υπάρχουσα της ζωής.

Μετέβη δηλαδή στην αληθινή ζωή, κοντά στον Υιό της, διότι δεν θα μπορούσε να παραμείνει στο θάνατο αυτή που γέννησε τη ζωή. Το γεγονός αυτό επαληθεύτηκε ιστορικά με τη μη εύρεση της σορού της Παναγίας στον τάφο…»

«Το Ελληνορθόδοξο έθνος μας και οι ένοπλες δυνάμεις του, τιμούν την Θεοτόκο ως Υπερμάχο Στρατηγό γιατί σε αμέτρητες περιπτώσεις αποδείχθηκε προστάτις και σωτήρας μας. Το γνωστό κοντάκιο του Ακαθίστου Ύμνου αλλά και πλήθος αφιερωμάτων σε εικόνες της Παναγίας…είναι αδιάψευστοι μάρτυρες αυτού του γεγονότος.

Αξίζει ειδικά να τονίσουμε πως αυτό ακόμη το λάβαρο της επανάστασης, που υψώθηκε στην Αγία Λαύρα το 1821, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά κεντητή εικόνα της Κοιμήσεως της Θεοτόκου. Για να δηλώσει ασφαλώς ότι όπως εκείνη η Κοίμηση προμήνυε την αληθινή ζωή έτσι και το υπόδουλο έθνος θα αποκτούσε την ελευθερία του…»

πηγή https://www.pronews.gr/thriskeia/905941_gia-poio-logo-oi-enoples-dynameis-timoyn-tin-panagia-os-ypermaho-stratigo

Το Κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Στόλου επισκέφθηκε σήμερα ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ

 

Το κέντρο Επιχειρήσεων του Αρχηγείου Στόλου (ΑΣ/ΚΕΠΙΧ) στο Στρατηγείο Διοικήσεως Ανατολικής Μεσογείου (ΣΔΑΜ), επισκέφθηκε σήμερα ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος όπου τον υποδέχθηκε ο Αρχηγός Στόλου αντιναύαρχος Παναγιώτης Λυμπέρης.

Μέσω του ΑΣ/ΚΕΠΙΧ , ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ συνεχάρη όλο το προσωπικό του ΠΝ, διοικητές, κυβερνήτες και πληρώματα για την «επιδειχθείσα ετοιμότητα και την απόλυτα επιτυχή αντιμετώπιση της κατάστασης και των προκλήσεων που λαμβάνουν χώρα στην περιοχή ευθύνης του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ (Αιγαίο - ανατολική Μεσόγειο)», όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ.

Παράλληλα εξέφρασε την πλήρη ικανοποίηση του «για τον επαγγελματισμό, τη ναυτοσύνη, την ψυχραιμία, την αυταπάρνηση, την αποφασιστικότητα και την αποτελεσματικότητα» που επέδειξε το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, και ειδικά το προσωπικό του ΠΝ, «κατά την εκτέλεση των έργων που του έχουν ανατεθεί μέχρι τώρα».

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ ενημερώθηκε «για την πορεία και εκτέλεση των επιχειρησιακών έργων του Στόλου μέχρι τώρα στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο, όπου έχει αναπτυχθεί το σύνολο των μονάδων του Πολεμικού Ναυτικού» ενώ αντάλλαξε ευχές με το προσωπικό του ΑΣ/ΚΕΠΙΧ με την ευκαιρία του σημερινού εορτασμού της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, προστάτιδος των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

πηγή https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/geetha/906042_kentro-epiheiriseon-toy-arhigeioy-stoloy-episkefthike-simera-o-arhigos

Παρασκευή 14 Αυγούστου 2020

Πάνσεπτο Θεομητορικό Μνήμα της Γεσθημανή





Ο τάφος της Παναγίας που είναι γνωστός και ως <Πάνσεπτο Θεομητορικό Μνήμα της Γεσθημανή>, αποτελεί για τους Χριστιανούς και δη τους Ορθόδοξους ένα από τα σπουδαιότερα προσκυνήματα. Σύμφωνα με την θρησκευτική μας παράδοση, η Παναγία πέθανε δέκα χρόνια μετά τη Σταύρωση του Ιησού Χριστού και τάφηκε στην Ιερουσαλήμ και πιο συγκεκριμένα στην Γεθσημανή.
Γνωρίζουμε από την Ιερή Παράδοση του Χριστιανισμού ότι η Παναγία πέθανε από φυσικό θάνατο και όχι κάποια άλλα αίτια. Κατόπιν - σύμφωνα πάντα με την Ιερά Παράδοση - η ψυχή της Θεομήτορος παραλήφθηκε από τον Ιησού Χριστό ενώ και το σώμα της αναστήθηκε την τρίτη ημέρα μετά από την κοίμηση της. Οπότε η Παναγία - κατ' εξαίρεσιν των γνωστών φυσικών κανόνων - παραμένει ζώσα, ψυχή τε και σώματι στον Ουρανό και στην Γη.
Σύμφωνα με τις επικρατούσες Χριστιανικές λαϊκές παραδόσεις, όταν ανοίχθηκε ο τάφος της Παναγίας, αρκετά χρόνια μετά την Κοίμηση της, στο μνήμα βρέθηκε μονάχα το σάβανο της, ενώ κατ' άλλες αναφορές μόνο η Τίμια Ζώνη της.
Να σημειώσουμε εδώ ότι όχι μόνον οι Ορθόδοξοι αλλά και οι Ρωμαιοκαθολικοί πιστεύουν ότι η Παναγία ανήλθε στον ουρανό ψυχή τε και σώματι, μέσω της θείας Ανάληψης.

Ασφαλώς για τους Πιστούς και γνωρίζοντες όλα όσα αναφέρουμε παραπάνω δεν είναι απλές εικασίες και δοξασίες αλλά μια πραγματικότητα, καθώς η Παναγία είναι πανταχού παρούσα, αρκεί βέβαια να την επικαλεστεί κάποιος και να την αναζητήσει. Ο Τριαδικός Θεός μας, ως Δημιουργός των πάντων, είναι ο μόνος που μπορεί να παρακάμψει οποιονδήποτε γνωστό σε εμάς τους θνητούς, φυσικό κανόνα.

Πληροφορίες σχετικά με το Μνήμα της Παναγίας

Πάνω και γύρω απ' τον τάφο έχει κτιστεί μια εκκλησία που τον περιβάλλει και τον προστατεύει - ο τάφος βρίσκεται σε μια υπόγεια βραχώδης σπηλιά - και στην είσοδό της βρίσκεται μια πλατιά καθοδική σκάλα που χρονολογείται τουλάχιστον από τον 12ο μΧ αιώνα. Στην αριστερή πλευρά της σκάλας υπάρχει το παρεκκλήσι του Αγίου Ιωσήφ, του συντρόφου της Μαρίας, ενώ στα δεξιά υπάρχει το παρεκκλήσι των γονέων της Παναγίας, του Ιωακείμ και της Άννας, εμπεριέχοντας επίσης τον τάφο της Βασίλισσας Μελισσάνθης της Ιερουσαλήμ.
Στην ανατολική πλευρά του εκκλησίας βρίσκεται το παρεκκλήσι του Τάφου της Παναγίας. Στην δυτική πλευρά υπάρχει επιπλέον μια Κοπτική εκκλησία.
Η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία της Ιερουσαλήμ και το Αρμενικό Πατριαρχείο της αποστολικής εκκλησίας των Αρμενίων της Ιερουσαλήμ έχουν υπό τον έλεγχο τους το ιερό του ναού, ενώ οι Σύριοι, οι Κόπτες, οι Αιθίοπες και άλλες εκκλησίες χριστιανών διατηρούν ορισμένα αλλά περιορισμένα δικαιώματα επί του ναού.


Ο ναός είναι από τα παλαιότερα χριστιανικά χτίσματα της Ιερουσαλήμ, που κατασκευάστηκε υπό τις εντολές και την εποπτεία της Αγίας Ελένης το 326 μ.Χ. προς τιμήν της Κοιμήσεως Θεοτόκου και βρίσκεται κάτω από την επιφάνεια της Γης. Εκ πρώτης όψεως διακρίνει κανείς μια ταπεινότητα στον χώρο και στην ίδια την κατασκευή, ωστόσο όταν εισέρχεται στο εσωτερικό του ο κάθε πιστός αισθάνεται μια ιδιαίτερη και ξεχωριστή αρχοντιά και μεγαλοσύνη. 
Άλλωστε κάθε τι θεϊκό έχει μια αξεπέραστη φυσική και εκστατική μεγαλοπρέπεια, πολλές φορές μάλιστα μέσα από την απλότητα και την ταπεινότητα του.
Κλείνοντας το άρθρο θα αναφέρουμε ότι σύμφωνα με την Ιερά Παράδοση στην Γεσθημανή έχει ορισθεί να γίνει η θεϊκή κρίση κατά την Δευτέρα Παρουσία του Ιησού Χριστού.

Πηγή: Δίκτυο συνεργαζόμενων Blogers

Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020

Παντζάρια τρως; Τα οφέλη και οι ιδιότητες της σούπερ τροφής!



Παντζάρια τρως; Τα οφέλη και οι ιδιότητες της σούπερ τροφής!


Tα παντζάρια είναι ένα από τα ισχυρότερα φάρμακα που μας έχει δωρίσει η φύση. Προσφέρουν ισχυρότατη θωράκιση έναντι πλήθους ασθενειών και τα πολύτιμα δώρα τους είναι τα παρακάτω.

Είναι σούπερ αντικαρκινικό

Είναι πλούσια σε μια ισχυρή φυτική χρωστική και αντιοξειδωτική ουσία, τη βητακυανίνη, η οποία δίνει το βαθύ κόκκινο χρώμα σε αυτό το λαχανικό. Η βητακυανίνη μπορεί να περιορίσει τη βλάβη που προκαλούν στον οργανισμό οι ελεύθερες ρίζες, αλλά και να αναστείλει τη δημιουργία καρκινικών κυττάρων στο στομάχι, το έντερο, τους πνεύμονες και το νευρικό σύστημα, σύμφωνα με κάποιες έρευνες.

Σε ομορφαίνει

Επίσης, περιέχουν διοξείδιο του πυριτίου, που είναι ζωτικής σημασίας για το υγιές δέρμα, τα νύχια, τους συνδέσμους, τους τένοντες και τα οστά.

Αποτρέπει την οστεοπόρωση

Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο στον οργανισμό μας για τη σωστή απορρόφηση του ασβεστίου και τη συντήρηση των οστών. Τα κόκκινα παντζάρια έχουν αρκετές ποσότητες μαγνησίου κι έτσι βοηθούν στην καλύτερη αξιοποίηση του ασβεστίου. Προσοχή όμως, τα πράσινα παντζάρια περιέχουν οξαλικό οξύ, το οποίο δυσχεραίνει την απορρόφηση του ασβεστίου.

Κατεβάζει τη χοληστερίνη

Έρευνα που έγινε σε πειραματόζωα, έδειξε ότι το φολικό οξύ που βρίσκεται στις φυτικές ίνες των παντζαριών, μπορεί να μειώσει τόσο τη χοληστερίνη, όσο και τα τριγλυκερίδια.

Είναι πολυβιταμινούχο

Το παντζάρι βελτιώνει τη φυσική άμυνα του οργανισμού βοηθώντας στην αναγέννηση κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος, ενώ παράλληλα περιέχει μεγάλη ποσότητα σε κάλιο, φώσφορο, ασβέστιο, θείο, ιώδιο, σίδηρο, χαλκό, αλλά και ίχνη από σπάνια μέταλλα, όπως ρουμπίνιο και κάσιο. Παράλληλα, περιέχει βιταμίνες Β1 και Β2 και φυσικά υδατάνθρακες, ίνες, αλλά και πρωτεΐνες. Ως εκ τούτου, τα παντζάρια μπορούν να θωρακίσουν τον οργανισμό απέναντι σε αρκετές ασθένειες και συμβάλλουν στην αποφυγή φαρμακευτικής αγωγής.

Είναι η “ασπίδα” σου στην αναιμία

Τα παντζάρια περιέχουν πολύ σίδηρο, ο οποίος βοηθάει στη διάταξη της αιμοσυγκολλητίνης. Αυτή αποτελεί μέρος του αίματος που βοηθά στην μεταφορά οξυγόνου και άλλων ουσιών σε διάφορα μέρη του σώματος.

Πιες τον χυμό του

  • Πολύ ωφέλιμος θεωρείται ο χυμός του παντζαριού για αυτούς που πάσχουν από ρευματισμούς και αρθριτικά.
  • Ο χυμός των παντζαριών έχει επίσης την ιδιότητα να αυξάνει τις αντοχές των ατόμων κατά 16%. Η υψηλή περιεκτικότητα των παντζαριών σε νιτρικά ιόντα μειώνει τις απαιτήσεις του οργανισμού για οξυγόνο, καθιστώντας τη γυμναστική πιο εύκολη.
  • Όλο και περισσότερες μελέτες αποδεικνύουν ότι ο χυμός από παντζάρια είναι μια από τις πλουσιότερες πηγές αντιοξειδωτικών και νιτρικών αλάτων που βελτιώνουν την αρτηριακή πίεση του αίματος και την αιματική ροή σε όλο το σώμα, περιλαμβανομένου του εγκεφάλου, της καρδιάς και των μυών.
  • Έρευνες δείχνουν ότι ακόμη και ένα φλιτζάνι χυμός παντζαριού έχει σημαντική επίδραση και μπορεί να είναι η εναλλακτική θεραπεία στα αντιϋπερτασικά φάρμακα για ορισμένους ανθρώπους, ενώ οκτώ γραμμάρια την ημέρα μπορούν να προλάβουν την δυσκοιλιότητα.


Πηγή - https://www.shape.gr/diatrofi-adynatisma/sosti-diatrofi/pantzari-i-souper-trofi-tis-ygias-ke-tis-omorfias-sou/

Δευτέρα 10 Αυγούστου 2020

ΕΚΤΑΚΤΟ: Στην ελληνική υφαλοκρηπίδα το Oruc Reis - Ελληνική φρεγάτα καλεί σε αποχώρηση

 

Συναγερμός έχει σημάνει εδώ και λίγη ώρα στις αρμόδιες αρχές, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες το Oruc Reis είναι εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας.

​Σε απόσταση 5 μιλίων παρακολουθεί ελληνική φρεγάτα η οποία το  καλεί σε αποχώρηση. 

Στο ανατολικό άκρο της ελληνικής υφαλοκρηπίδας μπήκε εδώ και περίπου μια ώρα το τουρκικό σεισμογραφικό σκάφος Oruc Reis προερχόμενο από την κυπριακή υφαλοκρηπίδα.

To Oruc Reis συνοδεύεται από τουρκικά πολεμικά πλοία.

Μπαίνοντας στην ελληνική υφαλοκρηπίδα άπλωσε καλώδια, έχει κάνει, δηλαδή, παρέαση καλωδίων ωστόσο δεν διεξάγει έρευνες

Κοντά στην περιοχή βρίσκεται αριθμός ελληνικών πολεμικών πλοίων

Από τον ασύρματο των ελληνικών πλοίων εκπέμπεται ανά 15 λεπτά το ίδιο μήνυμα με το οποίο λένε στο πλήρωμα και τον κυβέρνητη του Ορούτς Ρέις ότι βρίσκεται σε ελληνική υφαλοκρηπίδα και τον καλούν να απομακρυνθεί από την περιοχή.

πηγή https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/ellinotoyrkika/904506_ektakto-stin-elliniki-yfalokripida-oruc-reis-elliniki-fregata

Η Παναγία και η Ιατρική - Η προσδοκία του θαύματος

 

Ο Αύγουστος για τον Ελληνισμό είναι ο μήνας της Παναγίας. Στην Ελληνοχριστιανική παράδοση, το πρόσωπο της Παναγίας συνδέεται στενά με την προσδοκία της ίασης του ανθρώπου από τις παθολογικές καταστάσεις.

Η Κοίμηση της Θεοτόκου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της χριστιανοσύνης και στην Ελλάδα γιορτάζεται από τη μία άκρη ως την άλλη με ιδιαίτερη λαμπρότητα και ευλάβεια. Χιλιάδες πιστών με την ψυχή γεμάτη ελπίδα και κατάνυξη, προστρέχουν στα αμέτρητα προσκυνήματα, όπου λιτανεύονται οι θαυματουργές εικόνες της Παναγίας για να μαρτυρήσουν τη πίστη τους στο πρόσωπό της και να την ικετέψουν να μεσολαβήσει στον Υιό της για τη σωτηρία της ψυχής τους, αφού, σύμφωνα με τη θρησκευτική παράδοση, η Παναγία λίγο πριν τη μετάστασή της στους Ουρανούς υποσχέθηκε ότι δεν θα σταματήσει να φροντίζει για όλο τον κόσμο και θα γίνει η «μεσίτρια» στον Υιό της για τη σωτηρία της ανθρωπότητας.

Η Παναγία Σουμελά είναι ένα από τα σημαντικότερα κέντρα του ποντιακού ελληνισμού. Από το έτος ίδρυσής της μέχρι σήμερα την έχουν επισκεφθεί εκατομμύρια πιστοί από όλο τον κόσμο για να ζητήσουν τη χάρη της, ενώ η μεταφορά της εικόνας γίνεται με βυζαντινή κατάνυξη και θεωρείται μία από τις πιο συγκινητικές ακολουθίες.

Η Παναγία της Τήνου: Η εικόνα της Παναγίας της Τήνου βρέθηκε στις 30 Ιανουαρίου του 1823, έπειτα από πολλές προσπάθειες και με την υπόδειξη της Παναγίας στη μοναχή Πελαγία, στην ιστορική Μονή της "Κυράς των Αγγέλων", στο Κεχροβούνι. Ο δρόμος που οδηγεί από το λιμάνι στο ναό του Ευαγγελισμού, όπου βρέθηκε η εικόνα, είναι η μεγαλύτερη απόδειξη της άρρηκτης σχέσης του ελληνισμού και της Ορθοδοξίας. Ο δρόμος αυτός αποτελεί το χώρο όπου αμέτρητες χιλιάδες ανθρώπων, κάθε χρόνο, εναποθέτουν τις ελπίδες τους και την πίστη τους ανηφορίζοντας με τα γόνατα για να φτάσουν στο ναό και να προσκυνήσουν τη Χάρης της.

Παναγία της Εκατονταπυλιανής: Ο ναός της Παναγίας της Εκατονταπυλιανής βρίσκεται στην Παροικία, της Πάρου. Ο Πάνσεπτος ναός της Εκατονταπυλιανής Πάρου αποτελεί το μεγαλύτερο ιερό προσκύνημα όχι μόνο στη περιφέρεια της Ιεράς Μητρόπολης Παροναξίας, που υπάγεται, αλλά και όλου του ελληνικού χώρου, μετά το συγκρότημα του Αγίου Όρους. Η δε ιερή εικόνα της Παναγίας της Εκατονταπυλιανής που είναι έργο του 17ου αιώνα αποτελεί τη δεύτερη προσκυνηματική εικόνα των Κυκλάδων μετά την ιερή εικόνα της Παναγίας της Τήνου.

Τα φιδάκια στην Κεφαλλονιά Κάθε Δεκαπενταύγουστο μέσα και έξω από το ναό της Παναγίας Λαγκουβάρδας (ή Παναγία η Φιδούσα), κοντά στο χωριό Μαρκόπουλο στην Κεφαλλονιά, εμφανίζονται φίδια, τα οποία οι πιστοί ονομάζουν «φιδάκια της Παναγίας» και τα θεωρούν ιδιαίτερα γούρικα. Σύμφωνα με την παράδοση αν κάποια χρονιά τα φίδια δεν παρουσιασθούν, είναι κακό σημάδι. Αυτό συνέβη το 1940, καθώς και το 1953, οπότε δοκιμάσθηκε το νησί από τους σεισμούς.


Παναγία Αγιασώτισσα. Στην ενδοχώρα της Λέσβου, στην Αγιάσο, ο Δεκαπενταύγουστος αποτελεί μία ξεχωριστή εμπειρία για όλους. Η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα. Πολλοί από τους προσκυνητές, με αφετηρία την πόλη της Μυτιλήνης, περπατούν 25 χιλιόμετρα για να φθάσουν στον αυλόγυρο της εκκλησίας, όπου διανυκτερεύουν.

Στον Ταΰγετο, η Μονή της Παναγίας της Γιάτρισσας είναι κτισμένη στην κορυφογραμμή σε υψόμετρο 1.000μ. Είναι αφιερωμένη στη Γένεση της Παναγίας και έχει οικοδομηθεί σε ερείπια αρχαίου ναού της Αθηνάς Γιατρίσσης. Στο εσωτερικό της μονής, ακόμα διακρίνονται δομικά στοιχεία από τον αρχαίο ναό.

Στη Σαμοθράκη, υπάρχει η Παναγία Κουφή, επειδή θεωρείται ότι θεραπεύει άτομα με προβλήματα ακοής, και στις Σέρρες η λεχούσα, η οποία πιστεύεται ότι προστατεύει τις λεχώνες.

Παναγία η Γιάτραινα βρίσκεται στο Ιατρικό Μουσείο που βρίσκεται στην πανεπιστημιούπολη Ιωαννίνων. Η εικόνα είναι μια αναπαράσταση 12 ιατρικών θαυμάτων της Παναγίας.
Και υπάρχουν πολλά ακόμα προσκυνήματα της Παναγίας, σε ολόκληρη την Ελλάδα, όπου πιστοί εναποθέτουν τις ελπίδες για την υγεία τους. Επειδή η Παναγία συνδέεται στενά με την προσδοκία της θεραπείας πολλά εκκλησάκια σε χώρους υγείας – νοσοκομεία ιδρύματα είναι αφιερωμένα στην Παναγία, αλλά και πολλά ιδρύματα- κλινικές φέρουν το Ονομά της.

Στις μέρες μας, περίπου 3 - 4 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως πιστεύουν σε μια θεϊκή δύναμη και στην επίδραση της προσευχής για την επίτευξη της θεραπείας. Έχουν καταγραφεί πολλές περιπτώσεις ίασης, οι οποίες αποδίδονται στη Θεϊκή παρέμβαση. Άλλωστε, όλες οι θρησκείες αναγνωρίζουν την ύπαρξη της Θεϊκής παρέμβασης για την αποκατάσταση της υγείας.

Υπάρχουν ασθενείς που θεραπεύονται παρά το γεγονός ότι η επιστήμη δεν τους δίνει καμία ελπίδα ανάρρωσης. Ο Γάλλος γιατρός Πατρίκ Τεγέ, θέσπισε επτά προϋποθέσεις που εφόσον ισχύουν μπορεί να κριθεί η θεραπεία ως θαύμα.

Πρώτον, θα πρέπει η νόσος να είναι γνωστή και καταγεγραμμένη.

Δεύτερον, θα πρέπει να είναι σοβαρή, ικανή να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του ασθενούς.

Τρίτον, να υπάρχουν μετρήσιμες οργανικές και σωματικές βλάβες, απαραίτητο κριτήριο για να αποκλειστεί η περίπτωση ψυχικής νόσου.

Τέταρτον, δεν θα πρέπει να έχει εφαρμοστεί κανένα είδος θεραπείας στο μεσοδιάστημα, που να έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη διαδικασία ίασης.

Πέμπτον (ένα σημείο ιδιαίτερης σημασίας), θα πρέπει η ίαση να έχει προκύψει ξαφνικά, από τη μια στιγμή στην άλλη.

Έκτον, η ίαση θα πρέπει να είναι ολοκληρωτική, όχι μερική, επιτρέποντας στον ασθενή να επιστρέψει στην κατάσταση που ήταν πριν νοσήσει.

Έβδομον, η ίαση θα πρέπει να είναι μόνιμη.

Τα τελευταία χρόνια, είναι αλήθεια ότι όλο και περισσότεροι ειδικοί και μη υποστηρίζουν ότι θα ήταν σκόπιμο να περάσουν στο προσκήνιο και οι ψυχικές - πνευματικές όψεις του ανθρώπου, χωρίς αυτό να οδηγήσει σε οποιαδήποτε μορφή απαξίωσης των κατακτήσεων της σύγχρονης Ιατρικής και Τεχνολογίας.


Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι η προσευχή και ο διαλογισμός είναι δυνατό να συμβάλουν στην αποκατάσταση της υγείας. Ο ασθενής δεν χρειάζεται να γνωρίζει συγκεκριμένες προσευχές, ούτε το κέρδος της προσευχής αφορά μια συγκεκριμένη θρησκεία. Δεν μπορεί να προβλεφθεί εάν κάποτε η επιστημονική έρευνα θα επιτύχει να αναλύσει την πραγματική φύση της ψυχής ή της ψυχικής διάστασης του ανθρώπου. Όμως, ήδη έχει αρχίσει να καταγράφει την επίδραση των πνευματικών διεργασιών στο μυαλό και το σώμα.


πηγή http://www.pronews.gr/thriskeia/704392_i-panagia-kai-i-iatriki-i-prosdokia-toy-thaymatos

ΕΚΤΑΚΤΟ: Στην κυπριακή ΑΟΖ το Oruc Reis - Η Τουρκία εξέδωσε νέα NAVTEX: «Κάνουμε έρευνες στην υφαλοκρηπίδα μας»!

 

Συνεχίζεται η τουρκική προκλητικότητα στο Αιγαίο, καθώς το απόγευμα της Δευτέρας, η Άγκυρα εξέδωσε κι άλλη NAVTEX σύμφωνα με την οποία το Ορούτς Ρέις κάνει έρευνες στην τουρκική υφαλοκρηπίδα, απαντώντας ουσιαστικά στην ελληνική αντι-NAVTEX που εξέδωσε η Αθήνα το μεσημέρι.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, το Oruc Reis βρίσκεται τώρα στην Κυπριακή ΑΟΖ.

Σύμφωνα με την τουρκική NAVTEX, τα ερευνητικά πλοία Oruc Reis, Ataman και Cengiz Han, πραγματοποιούν σεισμικές έρευνες «στην τουρκική υφαλοκρηπίδα και συμφώνως με το Διεθνές Δίκαιο».

Η τουρκική NAVTEX:

TURNHOS N/W : 1026/20

MEDITERRANEAN SEA

1. TURKISH FLAGGED R/V ORUÇ REİS, ATAMAN AND CENGİZ HAN ARE CONDUCTING SEISMIC SURVER IN TURKEY’S CONTINENTAL SHELF ON BEHALF OF REPUBLIC TURKEY IN ACCORDANCE WITH INTERNATIONAL LAW.

2. UNAUTHORIZED STATION HAS BROADCASTED NAVTEX MESSAGE NUMBER HA28-455/20 IN TURKISH NAVTEX SERVICE AREA. ANTALYA NAVTEX STATION HAS THE AUTHORITY TO BROADCAST NAVTEX MESSAGES IN THE AREA.

3 ANTALYA TURK RADYO NAVTEX NR. FA26-1024/20 ISSTILL VALID AND EFFECTIVE. ANTALYA STATION WILL CONTIUNUE TO PROMULGATE NAVTEX MESSAGES FOR SAFETY OF MARIERS.

4. CANCEL THIS MESSAGE 232059Z AUG 20.

Με αντι-Navtex απαντά η Ελλάδα στην Τουρκία νωρίτερα το μεσημέρι

Με αντί-NAVTEX απάντησε η Ελλάδα στην Τουρκία, μετά την νέα παράνομη τουρκική οδηγία της Αγκύρας που εξέδωσε νωρίτερα σήμερα για σεισμικές έρευνες του Oruc Reis ανοιχτά του Καστελόριζου.

Η αντί -Navtex, εκδόθηκε από τον σταθμό της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού του Ηρακλείου.

Ο σταθμός Ηρακλείου ανακοινώνει ότι ο σταθμός της Αττάλειας δεν έχει τη δικαιοδοσία για να εκδώσει Navtex για τη συγκεκριμένη περιοχή. Επισημαίνει ότι η περιοχή που δεσμεύεται αναφέρεται σε παράνομη δραστηριότητα και μάλιστα σε περιοχή που επικαλύπτει την ελληνική υφαλοκρηπίδα. Mάλιστα καλούνται οι ναυτιλόμενοι να αγνοήσουν την τουρκική Navtex.

πηγή https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/904487_ektakto-stin-kypriaki-aoz-oruc-reis-i-toyrkia-exedose-nea-navtex-proklisi

Πέμπτη 6 Αυγούστου 2020

Α/ΓΕΕΘΑ Κ.Φλώρος: «Είμαστε παντοδύναμοι και θα γίνουμε ακόμη πιο δυνατοί» (φώτο)



O αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, βρέθηκε στα ναυπηγεία Ελευσίνας για την τελετή καθέλκυσης της πυραυλακάτου «ΒΛΑΧΑΚΟΣ», όπου δήλωσε πως η Ελλάδα είναι παντοδύναμη στρατιωτικά.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, σε «πηγαδάκι» που σχηματίστηκε μετά τη λιτή τελετή στις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων Ελευσίνος στην Ελευσίνα, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Είναι ακόμη μία μεγάλη στιγμή για τις Ένοπλες Δυνάμεις και το Πολεμικό ΝαυτικόΚάθε πρόσκτηση μέσου είναι όπλο στη φαρέτρα για να προασπίσουμε την εθνική μας κυριαρχία.

Σκοπός είναι η απόκτηση περισσότερης δύναμης και η αποτροπή έναντι οποιασδήποτε απειλής. Όλες οι ενεργείς του ΓΕΕΘΑ και των Ενόπλων Δυνάμεων συντονίζονται για τον σκοπό αυτό. Με όλα αυτά και με αυτά που θα αποκτήσουμε είμαστε παντοδύναμοι και θα γίνουμε ακόμη πιο δυνατοί».

Το παρών στην εκδήλωση έδωσαν, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Εθνικής Αμύνης Νικολάος Παναγιωτόπουλος, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο αναπληρωτής υπουργός Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ Νίκος Παπαθανάσης, ο υφυπουργός Εθνικής Αμύνης Αλκιβιάδης Στεφανής, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ και ο γενικός γραμματέας του ΥΠΕΘΑ Αντώνης Οικονόμου.

Περισσότερα στην

πηγή https://www.pronews.gr/amyna-asfaleia/geetha/903306_ageetha-kfloros-eimaste-pantodynamoi-kai-tha-ginoyme-akomi-pio-dynatoi

Εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού




Τη Μεταμόρφωση του Σωτήρος Χριστού, τιμά σήμερα, 6 Αυγούστου, η Εκκλησία μας. Κατά τη διήγηση των Ευαγγελιστών, ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός πήρε από τους μαθητές τον Πέτρο, τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο και ανέβηκε στό όρος Θαβώρ για να προσευχηθεί.

Όπως σημειώνει ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: 

«Eπήρε δε τρεις μόνους Aποστόλους, ως προκρίτους και υπερέχοντας.O μεν γαρ Πέτρος επροκρίθη, επειδή ηγάπα πολλά τον Xριστόν. O δε Iωάννης, επειδή ηγαπάτο από τον Xριστόν. O δε Iάκωβος, επειδή εδύνετο να πίη το ποτήριον του θανάτου, το οποίον και ο Kύριος έπιεν».

Οι τρεις μαθητές Του, όπως ήταν κουρασμένοι από τη δύσκολη ανάβαση στο Θαβώρ και ενώ κάθισαν να ξεκουραστούν, έπεσαν σε βαθύ ύπνο. 

Όταν, ξύπνησαν, αντίκρισαν απροσδόκητο και εξαίσιο θέαμα. Το πρόσωπο του Κυρίου άστραφτε σαν τον ήλιο, και τα φορέματα Του ήταν λευκά σαν το φως. Τον περιστοίχιζαν δε και συνομιλούσαν μαζί Του δυο άνδρες, ο Μωϋσής (βλέπε 4 Σεπτεμβρίου) και ο Ηλίας (βλέπε 20 Ιουλίου).

 Γράφει χαρακτηριστικά ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης: «Έφερε δε εις το μέσον τους τον Mωυσήν και τον Ηλίαν, διά να διορθώση τας σφαλεράς υποψίας, οπού είχον οι πολλοί περί αυτού. Kαθότι, άλλοι μεν έλεγον τον Kύριον, πως είναι ο Ηλίας.

 Άλλοι δε, πως είναι ο Iερεμίας. Διά τούτο λοιπόν επαράστησεν εις το Θαβώρ τους πρώτους και κορυφαίους Προφήτας, διά να γνωρίσουν οι μαθηταί, και διά των μαθητών όλοι οι άνθρωποι, πόση διαφορά είναι αναμεταξύ του Xριστού, και των Προφητών.

 O μεν γαρ Xριστός, είναι Δεσπότης. Oι δε Προφήται, είναι δούλοι. Kαι ίνα μάθουν, ότι ο Kύριος έχει την εξουσίαν του θανάτου και της ζωής. Διά τούτο, από μεν τους αποθαμένους, έφερε τον Mωυσήν. Aπό δε τους ζωντανούς, έφερε τον Ηλίαν».

Αφού οι μαθητές συνήλθαν κάπως από την έκπληξη, ο πάντα ενθουσιώδης, Πέτρος, θέλοντας να διατηρηθεί αυτή η αγία μέθη που προκαλούσε η ακτινοβολία του Κυρίου, ικετευτικά είπε να στήσουν τρεις σκηνές.

 Μια για τον Κύριο, μια για το Μωϋσή και μια για τον Ηλία.

 Πριν προλάβει, όμως, να τελειώσει τη φράση του, ήλθε σύννεφο που τους σκέπασε και μέσα απ’ αυτό ακούστηκε φωνή που έλεγε: 

«Οὗτος ἐστὶν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός· αὐτοῦ ἀκούετε» 

(Λουκά, θ’ 28-36). Δηλαδή, Αυτός είναι ο Υιός μου ο αγαπητός, που τον έστειλα για να σωθεί ο κόσμος. Αυτόν να ακούτε.

Οφείλουμε, λοιπόν, και εμείς όχι μόνο να Τον ακούμε, αλλά και να Τον υπακούμε. Σε οποιοδήποτε δρόμο μας φέρει, είμαστε υποχρεωμένοι να πειθαρχούμε.



Ἀπολυτίκιον:


Ἦχος βαρύς.

Μετεμορφώθης ἐν τῷ ὄρει Χριστὲ ὁ Θεός, δείξας τοῖς Μαθηταῖς σου τὴν δόξαν σου, καθὼς ἠδυναντο. Λάμψον καὶ ἡμῖν τοῖς ἁμαρτωλοῖς, τὸ φῶς σου τὸ ἀΐδιον, πρεσβείαις τῆς Θεοτόκου, φωτοδότα δόξα σοι



πηγή https://www.vimaorthodoxias.gr/vioi-agion/6-avgoustou-eorti-tis-metamorfoseos-tou-sotiros-christou-2/

Πέμπτη 30 Ιουλίου 2020

Η μάχη του ποταμού Υδάσπη με νικητή τον Μέγα Αλέξανδρο


31.7.326 π.χ.

Η μάχη του ποταμού Υδάσπη με νικητή τον Μέγα Αλέξανδρο!
Το τέχνασμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου 
της μέγιστης στρατηγικής ευφυίας όλων των εποχών


Μετά τη νίκη του Μεγάλου Αλεξάνδρου επί των τελευταίων δυνάμεων της Αυτοκρατορίας των Αχαιμενιδών το 328 π.Χ. ξεκίνησε η εκστρατεία του για την επέκταση της αυτοκρατορίας του πέρα από τα τότε όρια της Περσίας, προς την Ινδία. Μέρη άγνωστα αλλά και ελκυστικά στο μυαλό του στρατηλάτη. Μέρη που ο στρατός των Μακεδόνων θα ερχόταν αντιμέτωπος με έναν στρατό που δεν είχε αντιμετωπίσει ξανά και μία πολεμική μηχανή με πλάσματα που προκαλούσαν τρόμο.
Προχωρώντας μετά τα σύνορα του σημερινού Αφγανιστάν με το Πακιστάν ο Αλέξανδρος συμμάχησε με τον βασιλιά Ταξίλη του ινδικού βασιλείου των Τάξιλα απέναντι στον γείτονα βασιλιά και φιλόδοξο ηγέτη Πώρο. Ο Πώρος ήταν άρχοντας της περιοχή του ποταμού Υδάσπη. Η σημερινή ονομασία του ποταμού είναι Τζέλουμ και μιλάμε για έναν παραπόταμο του Ινδού ποταμού της περιοχής της τότε Πενταποταμίας, σημερινής Παντζαμπ του Πακιστάν.
Σε εκείνη την επίπεδη αμμώδη πεδιάδα χωρίς λάσπη θα γινόταν μία από τις πιο «βρώμικες» και βίαιες μάχες στην ιστορία της ανθρωπότητας. Όπου οι άνθρωποι και τα ζώα που ενεπλάκησαν θα βρίσκονταν σε ένα μακελειό άνευ προηγουμένου όπου τελικά θα έβρισκε νικητή των Μακεδόνα βασιλιά. Με τεράστιο κόστος ωστόσο σε υλικά και ανθρώπινο δυναμικό.
Η μάχη του Υδάσπη έμεινε στην ιστορία, εκτός από το μαεστρικό τακτικό σχέδιο του Αλέξανδρου που νίκησε τον στρατό του Πώρου και τις πολεμικές μηχανές του, τους ελέφαντες του πολέμου, έμεινε αξέχαστη για την σκληρότητά της στο πεδίο της μάχης. Και αυτό θα είναι, κυρίως, το θέμα αυτού του κειμένου.
Η φονική μηχανή του Πώρου
Το 326 π.Χ. ο Μέγας Αλέξανδρος έφτασε στα Τάξιλα. Εντυπωσιακή και μεγάλη πόλη όπου εκεί ήρθαν για πρώτη σε επαφή με τον ινδικό πολιτισμό. Εκεί οι δυνάμεις από τις γύρω περιοχές έφτασαν αμέσως για να δηλώσουν υποταγή στον Αλέξανδρο και να τον ενημερώσουν για το τι επρόκειτο να αντιμετωπίσει από το στρατόπεδο του Πώρου.
Από την πρώτη στιγμή κατάλαβε ότι είχε να αντιμετωπίσει έναν σκληροτράχηλο στρατό και μία πολεμική μηχανή που προκαλούσαν δέος. Ο Μέγας Αλέξανδρος έφτασε στον Υδάσπη αφού πρώτα κατατρόπωσε τον ανιψιό του Πώρου.
Ο στρατός του Μακεδόνα βασιλιά σύμφωνα με τον Αρριανό είχε 23.000 πεζούς και 8.500 ιππείς. Στην απέναντι όχθη είχε παραταχθεί ο στρατός του Πώρου: 30.000 πεζοί, 4.000 ιππείς, 300 άρματα και 200 ελέφαντες. Οι ελέφαντες του Πώρου θύμιζαν πύργους σε τείχη τειχών, κατά τον Διόδωρο και τον Πολύαινο.
Μετά από ένα έξυπνο τέχνασμα, ο Αλέξανδρος κατάφερε να ξεγελάσει τις αμυντικές γραμμές του Πώρου, να βρει το ευάλωτο σημείο του ποταμού και να περάσει απέναντι. Μετά από μία σχετικά σύντομη μάχη με την εμπροσθοφυλακή του Πώρου της οποίας ηγούταν ο γιος του, ο Αλέξανδρος πέρασε προς τον στρατό του βασιλιά.
Οι ελέφαντες, τα άρματα και τα τόξα του Πώρου προξενούσαν δέος. Τα τόξα μάλιστα ήταν τόσο μεγάλα που έπρεπε να είναι στηριγμένα στο έδαφος.
Η σφαγή του Υδάσπη
Η μάχη δόθηκε πιθανότατα πριν το μεσημέρι, σε πεδιάδα που βρισκόταν 5-6 χιλιόμετρα ανατολικά από το στρατόπεδο του Πώρου. Η τοποθεσία είχε επιλεχθεί από τον Ινδό βασιλιά και ήταν ένα ανοικτό μέρος όπου οι δυσκίνητοι ελέφαντες και το ιππικό θα μπορούσαν να ελιχθούν με άνεση.
Το κεντρικό μέτωπο του Πώρου είχε παραταχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε σε μήκος να φτάνει τα 4 χιλιόμετρα. Κάθε τριάντα μέτρα είχε τοποθετηθεί και ένας ελέφαντας. Σε κάθε πτέρυγα τοποθέτησε αρχικά ένα πλευρικό σώμα πεζικού και κατόπιν το ιππικό του με μια Ίλη αρμάτων να τα καλύπτει. Ο στρατός του Πώρου ήταν εντυπωσιακός.
Ο Μέγας Αλέξανδρος ήξερε ότι έπρεπε πρώτα να γίνει εκτεταμένη αναγνώριση της διάταξης του αντιπάλου του. Όταν αυτό έγινε κράτησε τις δυνάμεις του προσεκτικά κρυμμένες πίσω από δέντρα. Επίσης αντιλήφθηκε όταν μία κατά μέτωπο επίθεση θα ήταν άχρηστη και καταστροφική. Τα άλογα θα τρομοκρατούνταν από τους ελέφαντες κάτι που θα αποτελούσε ντεσαβαντάζ στην προσπάθεια επικράτησης.
Αν η φάλαγγα επρόκειτο να συγκρουστεί με το κέντρο του Πώρου, έπρεπε πρώτα να εξοντωθεί το ινδικό ιππικό. Κάτι που έγινε όταν μετά από έναν δαιμόνιο ελιγμό κατατρόπωσε σφαγιάζοντας αρχικά το ιππικό και τους στρατιώτες που χειρίζονταν τα άρματα.
Οι Ινδοί οπισθοχώρησαν για να προστατευτούν πίσω από τους ελέφαντες. Τότε ο Αλέξανδρος είχε όλη την ευχέρεια να επιτεθεί στο κέντρο της διάταξης του Πώρου.
Μια από τις πιο βρώμικες μάχες της ιστορίας
Οι ελέφαντες εξημερώθηκαν από τους ανθρώπους και χρησιμοποιήθηκαν όπως και τα άλογα ως ζώα έλξης. Οι άνθρωποι ωστόσο κατάλαβαν σχετικά νωρίς ότι η φυσική δύναμη των ελεφάντων μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για πολεμικούς σκοπούς.
Στην Ινδία οι πολεμικοί ελέφαντες εξελίχτηκαν στο μέτρο σύγκρισης της πολεμικής και οικονομικής ισχύος του κάθε βασιλείου αλλά και στο βασικό πολεμικό υλικό των στρατών. Τα άρματα μάχης της εποχής.
Στα Γαυγάμηλα το 331 π.Χ. ο στρατός του Δαρείου Γ’ διέθετε και 15 ινδικούς ελέφαντες, τους οποίους όμως δεν χρησιμοποίησε στη μάχη. Στη μάχη του Υδάσπη όμως ο Αλέξανδρος βρέθηκε αντιμέτωπος με 200 εκπαιδευμένους ασιατικούς πολεμικούς ελέφαντες.
Ο Μέγας Αλέξανδρος βρέθηκε μπροστά στο πρόβλημα να αντιμετωπίσει τα τεράστια ζώα. Ο τρόπος που βρήκε ήταν μεν αποτελεσματικός (και εν τέλει νικηφόρος αφού επικράτησε του Πώρου παρότι υστερούσε αριθμητικά) αλλά κατέληξε σε μία κτηνωδία άνευ προηγουμένου που δεν άφησε ανεπηρέαστο ούτε τον μακεδονικό στρατό.
Το σχέδιο ήταν σχετικά απλό και βασιζόταν στο γεγονός ότι το ζώο αντιδρούσε με βάσει το ένστικτό του και συνήθως τρεπόταν σε φυγή, ποδοπατώντας αδιακρίτως εχθρούς και φίλους: Οι τοξότες θα περικύκλωναν τα θηρία και θα προσπαθούσαν να εξουδετερώσουν τους οδηγούς. Μετά με ακόντια και λόγχες θα χτύπαγαν τα ευάλωτα σημεία του σώματός τους. Έπειτα το πεζικό θα εξαπέλυε την τελική επίθεση κόβοντας μέρη από το σώμα των ελεφάντων όπως τα πόδια τους ή τις προβοσκίδες τους.
Όπως είναι λογικό τα ζώα εξαγριώθηκαν και τρομοκρατήθηκαν. Οι σκηνές που ακολούθησαν φέρνουν στο μυαλό τον Ντε Λα Κρουά ή τον Καραβάτζιο.
Κατακρεουργημένα ζώα είτε πατούσαν και συνέθλιβαν τους πεζικάριους και των δύο στρατών, είτε σωριάζονταν στο έδαφος ρίχνοντας τους τόνους του σώματός τους πάνω στους στρατιώτες.
Άλλους τους έπιαναν με τις προβοσκίδες τους και τους εκσφενδόνιζαν μέτρα μακριά ή τους διέλυαν με δύναμη στο έδαφος. Στην προσπάθειά τους να ξεφύγουν «σούβλιζαν» με τους χαυλιόδοντές τους όποιον έβρισκαν στον δρόμο τους. Ενώ αναφορές που κάνουν το σκηνικό της μάχης ακόμα πιο γκροτέσκο μιλούν για ακούσια αφόδευση των τεράστιων ζώων την ώρα που τασκότωναν.
Φανταστείτε το σκηνικό της μάχης όταν πια ο Πώρος συνελήφθη: Χιλιάδες νεκροί, τραυματίες ακρωτηριασμένοι, ανθρώπινα σώματα παραμορφωμένα από τα χτυπήματα των ελεφάντων, άλογα και ελέφαντες κατακρεουργημένα και μεγάλες ποσότητες κοπράνων από τα θηρία που πέθαιναν με φρικτό τρόπο.
Η μάχη βρήκε νικητή τον Μέγα Αλέξανδρο αλλά με απώλειες περισσότερες από κάθε άλλη φορά. Αρριανός και Διόδωρος διαφωνούν όσον αφορά τις απώλειες του μακεδονικού στρατοπέδου. Ο πρώτος μιλά για 310 νεκρούς ενώ ο δεύτερος για πάνω από 1.000. Ωστόσο η πιο σημαντική απώλεια της μάχης ήταν ο Βουκεφάλας το αγαπημένο άλογο του Αλέξανδρου, ο οποίος τραυματισμένος και εξαντλημένος πέθανε λίγο καιρό μετά.
Ο στρατός του Πώρου κατατροπώθηκε οι νεκροί των Ινδών εκτιμώνται ανάμεσα σε 12.000 μέχρι 23.000. Σκοτώθηκαν οι δύο γιοι του Πώρου, όλοι οι στρατηγοί και οι ιππάρχες, όλοι οι οδηγοί των ελεφάντων και των αρμάτων, τα οποία καταστράφηκαν όλα, ενώ όσοι ελέφαντες επιβίωσαν, πιάστηκαν, αιχμαλωτίστηκαν. Ο αριθμός των νεκρών κατά τον Διόδωρο ανέρχεται σε 120 ενώ 80 αιχμαλωτίστηκαν για να χρησιμοποιηθούν στο στρατό του Μακεδόνα στρατηλάτη.
πηγή διαδίκτυο